سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله العظمی سید محمد امین خراسانی
مطلع سخن
دانشنامه عاشورا
دانشنامه مهدویت
یاد یاران

بیانیه در خصوص انتخابات خبرگان رهبری

فبشّر عبادی الذین یستمعون القول فیتّبعون احسنه

بشارت ده بندگان مرا که سخنان را می­شنوند، بهترین آن را پیروی می­کنند.

تاکنون، پنج لیست در رابطه با انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری مطرح شده است. 

چنان چه برای فردی علم به اصلح بودن فردی پیدا شود، از نظر عقل و شرع باید به او رای دهد، هرچند نام او در لیستی نباشد. البته، اگر در موردی نتواند تشخیص دهد و تحقیق و تفحص از نخبگان و خبرگان جامعه، نتواند او را از تحیّر بیرون آورد، آنگاه در آن مورد می­تواند افرادی را که در لیست مورد اعتماد او قرار دارند، برگزیند.

لیست اول: جامعه مدرسین (محمد یزدی، موحدی کرمانی، جنتی، حسن روحانی، امامی کاشانی، مصباح یزدی، ابراهیم امینی، باقری کنی، مدرسی، ری شهری، میرمحمدی، مصباحی، دری، اعرافی، قمی، مومن)

لیست دوم: جامعه روحانیت مبارز تهران (محمد یزدی، موحدی کرمانی، جنتی، هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، امامی کاشانی، مصباح یزدی، ابراهیم امینی، باقری کنی، مدرسی، ری شهری، میرمحمدی، مصباحی، دری، اعرافی، قمی)

لیست سوم: یاران اعتدال (حسن روحانی، امامی کاشانی، سیدمحمدعلی امین، ابراهیم امینی، هاشم بطحائی، تسخیری، دری نجف آبادی، ری شهری، محمدحسن زالی، سجادی، علوی، قمی، موحدی کرمانی، میرمحمدی، هاشمی رفسنجانی، اسماعیلی)

لیست چهارم: خبرگان مردم (هاشمی رفسنجانی، امامی کاشانی، ابراهیم امینی، بطحایی، تسخیری، دری، حسن روحانی، ری شهری، زالی، سجادی، شاه آبادی، محمود علوی، قمی، موحدی کرمانی، میرمحمدی، اسماعیلی)

لیست پنجم: نخبگان و خبرگان (یاران ولایت) (سید محمدعلی امین، امامی کاشانی، موحدی کرمانی، جنتی، مصباح یزدی، عباسعلی اختری، هاشم حمیدی، حسن زالی، حسن روحانی، دری نجف آبادی، ری شهری، علوی، قمی، شاه آبادی)

چگونه می­توان اصلح را در میان نامزدهای خبرگان شناخت؟

شرایط عمده خبرگان عبارت است از:

1-    فقاهت

2-    تقوا و عدالت

3-    شجاعت اظهار نظر و ابراز عقیده

4-    بصیرت و آگاهی سیاسی به مصالح کلان و امور جاری کشور

(بخوانید و بدانید و اطلاع رسانی نمایید)

بدیهی است افقه، اورع، اشجع، ابصر به عنوان گزینه اصلح خواهد بود و همیشه شهرت ملازم واقعیت نیست. بنابراین باید افراد را از حیث شاخص ها و ویژگی ها مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

-         از نظر فقاهت:

کسی از حیث فقاهت والاتر است که به تدریس و تالیف بیشتر از دیگران اهتمام و اشتغال داشته باشد. البته از کیفیت نباید غافل شد.

1-    چه کسی در میان نامزدهای محترم خبرگان سابقه 36 سال تدریس دروس حوزوی از ادبیات عرب تا خارج فقه و اصول دارد؟

2-    چه کسی 20 سال سابقه تدریس دروس خارج فقه و اصول دارد؟

3-    چه کسی دو دوره خارج اصول تدریس کرده است؟

4-    چه کسی دوره کامل درس اصول خود را تدوین و تالیف و منتشر کرده است؟

5-    چه کسی مانند مراجع عظام بر عروه الوثقی مرحوم سید محقق یزدی تعلیقه زده است؟

6-     چه کسی بر تحریرالوسیله امام راحل حاشیه دارد؟

7-    چه کسی دارای رساله عملیه فارسی و عربی است؟

8-    چه کسی علاوه بر استفاده از محضر علمی مراجع عظام تقلید قم، از درس خارج فقه مقام معظم رهبری نیز بهره مند بوده است؟

از نظر تقوا و عدالت:

چه کسی برای شناساندن خود هزینه کلان چند صد میلیون تومانی می­کند؟ از کجا آورده است و چه کسانی و با چه انگیزه ای او را حمایت می­کنند؟

    از نظر بصیرت و شجاعت

چه کسی در عصر شبیخون فرهنگی دشمن و فتنه 78 و 88، با تمام قوا وارد میدان شد و با ایراد سخنرانی و تشکیل جلسات مستمر فرهنگی و آموزشی به دفاع از اسلام و ولایت برخاست. (برای آگاهی بیشتر می توانید به خطبه های نماز جمعه آیت الله امین در شهرری و کتاب های ولایت و امامت، پاسخگویی به شبهات القایی در خصوص ولایت مطلقه فقیه و همچنین کتاب بررسی اندیشه ها و کتاب اصلاحات، نگاه­ها و چالش­ها مراجعه نمایید)

این برای ابصر و اشجع بودن کافی است.

جمع کثیری از مدرسین، وعاظ، خطبا، فضلا و طلاب و جامعه بزرگ روحانیت استان تهران، با توجه به موارد یاد شده، حضرت آیت الله حاج سید محمدعلی امین را به عنوان گزینه اصلح و مستقل شناخته و نسبت به افراد دیگر، در صورتی که علم به اصلح بودن آنان حاصل نشود، به لیستی که توسط جمعی از یاران و حامیان ایشان تهیه شده است و معظم له را سرلیست قرار داده اند، رای خواهند داد و مردم شریف استان تهران به تبعیت از جامعه بزرگ روحانیت، ضمن احترام به همه­ی نامزدها، ایشان را به سایر کاندیدا ها از جهات عدیده ترجیح می­دهند.

شایان ذکر است حضرت آیت الله امین، کاندیدای مستقل و منفرد می­باشند و وابستگی تشکیلاتی به هیچ گروه و جناحی نداشته و ندارند. چنان چه نام ایشان در لیستی آمده باشد، به مفهوم وابستگی و پذیرش آن تفکر سیاسی نمی­باشد.

 

به امید حضور گسترده آحاد مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات هفتم اسفند 94

موفق و پیروز باشید

انتخاب ما : گزینه اصلح : آیت الله سیدمحمد امین خراسانی

 


[ دوشنبه 94/12/3 ] [ 5:20 عصر ] [ - ] [ نظرات () ]

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سیدمحمدعلی امین خراسانی، معظم له در آغاز درس خارج فقه در حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن شهادت مظلومانه روحانی برجسته شیعه عربستان، شیخ باقر نمر و اعدام ده ها شیعه دیگر به دست دژخیمان آل سعود، اظهار داشت این خون های به ناحق ریخته سرانجام گریبان سرسپردگان وهابی و حکام جائر سعودی را خواهد گرفت و به زودی کاخ های عنکبوتی آنان را بر سرشان خراب خواهد کرد.


[ یکشنبه 94/10/13 ] [ 7:30 عصر ] [ - ] [ نظرات () ]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له در تهران، آیت الله سیدمحمد امین خراسانی در جلسه ای در جمع علماء خراسان با اشاره به شرایط خاص منطقه و جهان و حساسیت بالا اظهار امیدواری کردند، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با حضور حداکثری مردم و انتخاب افراد شایسته و اصلح به خوبی برگزار گردد و یکبار دیگر اقتدار نظام و همبستگی ملی به نمایش گذاشته شود تا دشمن در اهداف پلید خود و طمع به نفوذ در ارکان نظام ناکام گردد و با انتخاب نمایندگانی شایسته مبانی و ارکان نظام را تحکیم بخشند و جامعه ی اسلامی در پرتو انسجام ملی و همدلی و همزبانی آحاد ملت و همه ی گروه ها ی اجتماغی و جناح های سیاسی درون حاکمیت در راه تحقق آرمان های بلند امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و ادامه ی راه شهیدان و رشد و توسعه پایدار گام های بلندی بردارند.


[ دوشنبه 94/10/7 ] [ 4:23 عصر ] [ - ] [ نظرات () ]

به گزارش ایلنا، حضرت آیت الله سید محمد امین با حضور در وزارت کشور نسبت به ثبت‌نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اقدام کردند. شایان ذکر است معظم له درچهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از حوزه انتخابیه تهران کاندید بوده است. همچنین در آخرین میان دوره ای دوره چهارم از حوزه انتخابیه خراسان رضوی کاندیدا شده بودند و بیش از پانصد هزار رای داشتند.


[ دوشنبه 94/10/7 ] [ 3:56 عصر ] [ - ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی سید محمد امین خراسانی به طور تمام وقت و آنلاین به استفتائات عزیزان پاسخ خواهد گفت.

 آیت الله سید محمد امین

aminkhorasani.ir


[ یکشنبه 92/1/18 ] [ 2:0 عصر ] [ - ] [ ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
معرفی حضرت آیت الله امین

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و تهران (دارای رساله علمیه و عملیه)
ذکر ایام
تدبر در قرآن
دانشنامه ی سوره های قرآن
امکانات وب


کل بازدیدها: 98219